De ERP-markt in 2015: enkele voorspellingen van Panorama Consulting


In afwachting van het bekende 2015 ERP Report dat begin volgend jaar verschijnt, maakt Panorama Consulting 10 voorspellingen voor de ERP-markt in 2015.

En wat blijkt?  De beruchte ‘mislukkingen’ in de ERP-wereld blijken nog steeds de wereld niet uit; toch situeren ze zich volgens ons toch vooral in de allergrootste ERP-projecten. Een bedrijf van 500 werknemers is naar Amerikaanse maatstaven nog een “SMB”… Ander continent, andere schaal: een KMO is in België en Nederland iets helemaal anders… en zo ook de grootte van de ERP-projecten.

Daarom licht Lemarco de meest opmerkelijke en relevante boodschappen uit de voorspellingen van Panorama Consulting:

  • Steeds minder onderscheid tussen SaaS en on-premise ERP  – Het debat tussen SaaS en on-premise wordt steeds minder relevant. Bovendien ontstaat een grijze zone waar ERP-leveranciers on-premise oplossingen hosten in de cloud… het beste uit twee werelden voor de eindgebruiker?
  • Mobile en business intelligence worden steeds belangrijker – Men wil meer halen uit ERP-systemen door in de eerste plaats bijkomend te investeren mobile en business intelligence, Te meer daar de nood aan informatievoorziening steeds groter wordt onder druk van doelstellingen inzake omzet en kostenbesparingen.
  • ERP software is geen ERP meer – Leveranciers van andere toepassingen dan ERP, zoals CRM bijvoorbeeld, breiden hun oplossingen uit met modules die steeds meer het domein van ERP-leveranciers betreden.
  • Integratie en architectuur worden steeds belangrijker – CIO’s staan onder druk om een steeds betere integratie te voorzien tussen systemen: er gaat dus meer aandacht naar de architectuur van de oplossingen, niet enkel naar de functionaliteiten
  • Convergentie tussen gebruikersomgevingen van ERP en ‘consumer’  – Social media platformen zoals Facebook, Twitter en Instagram zijn nu goed ingeburgerd. Onder druk van de jongere generatie gebruikers zien  ERP leveranciers zich verplicht om hun, meestal complexere, werkomgevingen  ook gebruiksvriendelijker te maken.

Lees het bericht van Panorama Consulting

Lemarco helpt bedrijven met innovatieve producten of technologieën om de Vallei van de Dood over te steken tussen hun aanbod en de markt. Wij creëren daarvoor verhalen die technologie overstijgen: vanuit een sterke positioning & messaging framework, streven wij ernaar om uw eigen klanten te transformeren naar de beste advocaten voor uw bedrijf.

Meer over Lemarco

Advertisements